Auteur Topic: Black Monk  (gelezen 50596 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline BlackMonk

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Black Monk
« Reactie #75 Gepost op: 04 december, 2017, 00:45:21 »
De Onkyo kwam uit de high-end Integra serie van dat merk. Die hebben dus de hoogste kwaliteit van onderdelen gebruikt. Wat Emotiva gebruikt heeft voor de analoge uitgangstrappen weet ik niet. Gezien de prijs zou ik denken ook kwaliteitsmateriaal, maar gezien de geluidskwaliteit die ik waarneem betwijfel ik dat nu. Ik denk dat ik hem ga terugsturen, ook al omdat er maar geen einde lijkt te komen aan de Dirac-ellende... Eerst eens afwachten welke reactie ik ga krijgen op mijn laatste e-mail...

Offline herbots

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 67
Re: Black Monk
« Reactie #76 Gepost op: 04 december, 2017, 20:10:04 »
Heeft die man ook wat zitten wijzigen aan instellingen op de xmc-1?

De luistertesten dat je tot nu toe hebt gedaan was dat altijd van dezelfde bron? Waren dat flac files op harde schijf? Hoe klinkt een cd schijfje in een speler zowel  met optical als analoge kabel



Offline BlackMonk

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Black Monk
« Reactie #77 Gepost op: 04 december, 2017, 20:38:12 »
Nee, de man heeft niets gewijzigd aan de instellingen van de XMC-1, hij heeft ze zelfs niet bekeken. Ik heb hem wel verteld dat ik Speakerprofile 1 had ingevuld met handmatig ingestelde niveau- en afstandswaarden. Hij is alleen bezig geweest met Dirac en moest zelf vaststellen dat de metingen volledig fout bleken.

De weergavefouten die ik hoor treden bij alle bronnen op. Analoge heb ik niet uitgeprobeerd, bronnen met een digitale uitgang heb ik ook digitaal aangesloten. Dat gaat via hdmi, maar de muziekstreamer heb ik ook via optische SP/DIF aangesloten en dat leverde dus overal dezelfde resultaten op. Het enige analoge is de ingebouwde tuner en die klinkt ook niet beter.

Het verschil met de Onkyo is effectief zéér duidelijk hoor.

Offline herbots

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 67
Re: Black Monk
« Reactie #78 Gepost op: 06 december, 2017, 19:10:54 »
Heb je al nieuws of nieuwe informatie? Klinkt de emotiva bij elke muziek nummer fout? Kwam de stem maar uit 1 luidspreker?

Offline BlackMonk

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Black Monk
« Reactie #79 Gepost op: 06 december, 2017, 21:37:07 »
Alle luidsprekers werken, maar als Dirac opstaat is de stereobalans volledig naar links verschoven en komen alle stemmen uit de linker voorluidspreker. Als bij de rechterluidspreker gaat staan, hoor je daar ook stemmen - het is dus niet zo dat er maar geluid uit één luidspreker komt. Maar de balansafregeling is volledig fout en de frequentiecorrectie ook, waardoor het geluid onaangenaam schril is en te weinig bas heeft. Maar ook zonder Dirac (met speakerprofile 1 gekozen) is het geluid minder dan wat ik had met mijn Onkyo, maar het klinkt wel véél en veel beter dan met Dirac.

Cinéphil heeft niet meer gereageerd op mijn laatste e-mail. Ik heb hen vandaag een nieuwe mail geschreven waarin ik schrijf dat ik mijn vertrouwen in een mogelijke oplossing nu helemaal kwijt ben en hen vraag om mijn aankoop te annuleren, het toestel terug te nemen en over te gaan tot een volledige restitutie van wat ik betaalde. Jammer, maar helaas.

Offline herbots

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 67
Re: Black Monk
« Reactie #80 Gepost op: 06 december, 2017, 22:39:18 »
Zie je het eventueel zitten om de firmware eens opnieuw te installeren zodat je dit ook kan uitsluiten?

Offline BlackMonk

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Black Monk
« Reactie #81 Gepost op: 06 december, 2017, 23:49:03 »
Nee, zoiets ga ik niet doen omdat dat de kans vergroot dat ze hem dan niet meer willen terugnemen.
Ik ben het meer dan zat en wil dat ze dat onding terugnemen, dan koop ik iets dat WEL fatsoenlijk werkt.

Offline herbots

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 67
Re: Black Monk
« Reactie #82 Gepost op: 07 december, 2017, 08:00:26 »
Heb je al een ander toestel op 't oog? Ben benieuwd hoe vlot de teruggave en terugstorting gazn zijn. Zal die beslissing van cinephil afhangen of van de regels opgelegd door emotiva?

Offline BlackMonk

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Black Monk
« Reactie #83 Gepost op: 07 december, 2017, 11:31:36 »
De beslissing is geheel aan Cinéphil. Als ze niet moeilijk doen, kunnen ze me als klant houden en me eventueel een alternatief voorstellen. Als ze wel moeilijk doen, dan wordt het een rechtzaak (vermits het toestel niet presteert zoals beloofd in reclame en documentatie en ze het ook niet in orde krijgen gaat het om een wanprestatie en heb ik wettelijk gezien recht op annulatie en restitutie) en verliezen ze me als klant. Bovendien zal wat ik over hen schrijf in dit en andere forums dan ook niet mals zijn he.

Mijn interesse als alternatief gaat uit naar een processor-voorversterker van Marantz. De AV7703 mk II spreekt me bijvoorbeeld wel aan. Of de AV8800-serie.

Offline BlackMonk

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Black Monk
« Reactie #84 Gepost op: 07 december, 2017, 23:07:24 »
Zonet een reactie van Cinéphil gehad. Zij vragen mij nog even geduld te hebben, ze hebben assistentie gevraagd van Emotiva in de V.S.. Als die kunnen helpen, dan is het wellicht toch nog mogelijk het geluid piekfijn in orde te krijgen. Maar mocht dat effectief onmogelijk blijken, dan zijn ze volgens die e-mail bereid om het toestel terug te nemen en me volledig terug te betalen. Dus ben ik tevreden en ook bereid af te wachten welk soelaas Emotiva in de V.S. kan brengen...

Offline rovara

  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2113
Re: Black Monk
« Reactie #85 Gepost op: 08 december, 2017, 02:25:11 »
Normaal , maar toch ook mooi van Cinéphil .


Offline herbots

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 67
Re: Black Monk
« Reactie #86 Gepost op: 08 december, 2017, 09:19:52 »
Laat ons hopen. En ook dat Cinephil de correcte symptonen doorgeeft aan emotiva zodat zij naar de juiste oplossingen kunnen zoeken.

Maar het toestel zal dan toch zowiezo moeten opgehaald worden voor grondig nazicht. Het zal niet over de telefoon of per email oogelosr geraken

Offline BlackMonk

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Black Monk
« Reactie #87 Gepost op: 25 december, 2017, 19:19:42 »
Cinéphil heeft nu voor de tweede keer beloofd dat ik zeker dezelfde of de volgende avond een e-mail zou ontvangen met informatie van Emotiva in de V.S., maar zowel de vorige keer als deze keer lieten ze niks meer van zich horen. Ik ben het definitief zat. En dus heb ik de Emotiva uit mijn rek gehaald en de Onkyo er terug ingezet.

En wat een verschil in geluidskwaliteit meteen in het voordeel van de Onkyo!
Die Emotiva gaat dus terug naar Cinéphil. Jammer, maar helaas...
« Laatst bewerkt op: 25 december, 2017, 19:22:37 door BlackMonk »

Offline BlackMonk

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3849
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Emotiva
« Reactie #88 Gepost op: 26 december, 2017, 19:11:37 »
Gelukkig blijkt Cinéphil wel een goeie leverancier en hebben ze bevestigd dat ik hem mag terugsturen of langsbrengen en hem dan zullen terugbetalen. Die houding zorgt ervoor dat ze mij als klant kunnen houden en dat ik toekomstige aankopen wellicht bij hen doe.
« Laatst bewerkt op: 28 december, 2017, 11:00:08 door BlackMonk »

Offline ThomasMan

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 243
Re: Re: Emotiva
« Reactie #89 Gepost op: 26 december, 2017, 20:11:09 »
Allez, fijn om te horen dat dit verhaal een happy end zal krijgen. En inderdaad een dikke pluim op de hoed van Cinéphil voor deze goede service.
Ga je de 'vervanger' van de Emotiva bij hen aanschaffen en wat zal dit zijn?