Auteur Topic: Naar welke muziek luister je momenteel?  (gelezen 218677 keer)

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Offline

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4133
  • Hifi = apparatuur (wetenschap!) + muziek (emotie!)
  • Locatie: Hasselt
    • ZenAudio Forum
Re: Naar welke muziek luister je momenteel?
« Reactie #2835 Gepost op: 08 juni, 2026, 08:28:45 »

Gebruiker ThomasMan stuurde me dit door omdat het kennelijk de nieuwe hype is bij hifi-demonstraties.
Dit is Geoff Castellucci, een Amerikaan met een erg diepe bas (basso profundo heet dat in de klassieke muziek).
Hij maakt een volledig koor met zichzelf en zingt van hogere bariton tot hele diepe bas.
Zie ook https://www.youtube.com/@GeoffCastellucci/videos
Dit is natuurlijk wel bewerkt tot en met, er is geen sprake van een natuurlijke opname.
In de klassieke muziek heb je de basso profundo als diepste zangstem. De Russen kunnen er wat van in hun liturgie:


Dit vind ik ook een leuke:


De jonge zanger is 14 of 15 en de bas die hij tevoorschijn tovert is echt indrukwekkend. Hij heet Alexei Mikhailov en deze opname stamt uit 2018. Ik denk dat ik deze video al eens eerder in dit topic gepost heb...
Dir is hij als volwassene in 2026 (8 jaar later dus):

Geen bas meer maar een bariton. En jammer genoeg kennelijk getroffen door voortijdige kaalheid...