Wat mij vooral op viel in dat artikel is dat er inderdaad maar één vrouw mee deed .
Dat is een fenomeen dat me al jarenlang intrigeert : vrouwen horen meestal (
) heel goed en ze zijn wel degelijk geïnteresseerd in muziek ,
maar niet in muziekinstallaties .
Mijn - voorlopige - conclusie is dat vrouwen qua muziek geïnteresseerd zijn in wie wat brengt , maar niet in hoe het klinkt . ( tenzij het te luid is
)
Geen idee wat jullie ervaringen zijn met vrouwen en hun relatie tot muziek ?
De vergelijking tussen MQA versus PCM hd-audio valt eigenlijk uit ten gunste van PCM , want het resultaat is fifty/fifty . Waarom dan investeren in MQA ?
Want om te " genieten " van MQA heb je een Dac of speler nodig die MQA herkent en de extra meegeleverde muziekinfo kan weergeven .
Maar wat is het nut daarvan indien je die extra muziekinfo niet hoort ?
En gaan alle labels op de MQA-kar springen ? Of MQA ooit gaat doorbreken is zeer de vraag . Ondanks het dikwijls duidelijker hoorbare verschil bij Sacd , heeft dat er niet voor gezorgd dat Sacd echt is doorgebroken . ( behalve bij een paar echte audiofielen
)