ZenAudio Forum
Meerkanaals/Surround Hardware => Algemeen: alles wat niet in een andere rubriek past => Topic gestart door: herbots op 17 april, 2018, 17:43:44
-
Sinds gisteren komt er geen geluid meer uit de speakers in volgende gevallen:
ik heb dus een emotiva xmc-1 die met hdmi verbonden is met de tv. Op de xmc-1 zijn tevens aangesloten elk met een hdmi: telenet digicorder en een nvidia shield. De speakers zijn aangesloten op een emotiva xpa-3
Hdmi 1 is telenet en hier is er wel gelui
Hdmi 2 is de shield tv en hier hangt het van app af
Netflix en amazon prime app geven wel geluid
YouTube en kodi app geven sinds gisteren geen geluid meer, zonder dat ik aan de geluidsetting geweest ben. Ik had ervoor al ervaren dat ik het geluidsniveau hoger dan normaal moest zetten. Er zat ook regelmatig een brom op, niet constant
Netflix dus geen probleem maar dit komt misschien door dat het om recent materiaal gaat dat digital 5.1 is en YouTube is slechts 2.0?
-
Een brom kan wijzen op een slecht contact ergens. Kijk je interlinks eens na, trek ze voor de zekerheid eens uit en steek ze weer in. Zit er niks los?
-
Alle kabels zitten vast. Heb de xmc-1 ook al eens gereboot en de shield op een andere vrije hdmi ingang aangesloten. Elke bron waarvan het geluid slechts pcm 2.0 is wordt niet gehoord. Heb het met een aflevering serie netflix getest. Kies ik bij audio voor English (original) (5.1) is er wel geluid, kies ik voor English (Original) is er geen geluid. Idem voor alle YouTube filmpjes die ook enkel 2kanaals stereo zijn.
-
Zowel de tuner als de bluesound (aangesloten met een optische kabel) speelt de flac bestanden zonder orobleem af. Is het geluid van een geripte audio cd niet hetzelfde? Waarom hoor ik wel de audio van een flac bestand en niet de audio bij een YouTube?
-
Het verschil is kennelijk de aansluiting via hdmi. Kijk de hdmi-instellingen eens na? Staat daar misschien een of andere conversie ingesteld?
Ik kan alleen maar zeggen dat surround én stereo via hdmi bij mij perfect ging, toen ik nog die voorversterker had.
-
Heb ook al tevergeefs een andere hdmi kabel geprobeerd.
-
Straks de shield eens aan een hdmi poort op de tv koppelen en horen of er dan geluid is
-
Maar heb je de configuratie van de hdmi-ingangen in de setup van de XMC-1 al eens bekeken om te zien of daar misschien dingen ingesteld zijn die anders moeten?
Wat ik nog steeds niet kosjer vind, is dat bromgeluid dat je meldde.
-
De shield aansluiten op een hdmi poort tv geeft eveneend geen geluid. Bij deze opstelling krijg ik de optie 5.1 niet bij netflix.
Ik had niets gewijzigd aan dd instellingen op de xmc-1. Het iz niet echt een brom geluid, het komt soms pas na 10' min kijken en is niet continue eerder losse tik tkk tik
-
Dan ziet het ernaar uit, dat je beroep zult moeten doen op Cinéphil voor service...
-
Maar is het normaal dat ik
dan geen geluid uit de tv speakers krijg wanneer de shield rechtstreeks op tv is aangesloten en hdmi kabel tussen tv (hdmi-arc) en xmc-1 (hdmi-arc) weggelaten is zodat ik zeker ben dat er geen audio terugloopt naar de xmc
Het tikkend geluid heb ik ook enkel maar gehoord bij de YouTube en kodi app en niet bijvoorbeeld bij de netflix app op de shield
-
Als je geluid uit je tv-speakers wenst, moet je de juiste hdmi-aansluiting daarvoor gebruiken op je XMC-1. Slechts één van die hdmi-monitoraansluitingen stuurt geluid terug naar de tv, de ander doet dat niet. Zelf heb ik die functie nooit gebruikt, ik gebruik de speakers van mijn tv nooit, ik heb altijd het geluid lopen via de installatie en mijn elektrostaten.
Een tikkend geluid is niet hetzelfde als een brom. Afhankelijk van hoe dat tikken precies klinkt, zou het ook om lag in de netwerkverbinding kunnen gaan als dat alleen bij streaming voorkomt.
-
Maar ik wilde testen of het probleem niet bij de nvidia shield lag door de xmc er volledig tussenuit te laten. Dus enkel nvidia shield - - hdmi - - tv. En bij audiosettings tv staat deze op tv speakers
-
En dan krijg je geen geluid? Dan lijkt het erop of die Shield iets naar buiten stuurt dat je tv niet lust en waar dan de xmc-1 ook wel problemen mee kan hebben...
-
Blijkt dat ik niet alleen ben.. Afwachten oo nieuwe firmware waarschijnlijk
-
Ja, dat denk ik ook. Er hebben kennelijk heel wat mensen last van. Ik vond dit: https://www.reddit.com/r/ShieldAndroidTV/comments/6fjktx/nvidia_shield_2017_no_sound_through_hdmi/